









Přehled novinek a posledních událostí ze světa internetu
Část českých vydavatelů podepsala s firmou Google dohodu o platbách za jejich obsah zveřejňovaný službou Google News.
Investice do videoreklamy na webech společnosti Seznam.cz loni rostly o téměř třetinu, narůst je predikován i pro letošní rok, říká Petr Daneš.
Služba pro sdílení krátkých videí Reels je součástí sociální sítě Instagram.
Google připravil nové nástroje, které mají umožnit lidem získat větší přehled o tom, jaké reklamy jim internetový prohlížeč nabízí.
Mimořádná situace spojená s pandemií výrazně zvýšila návštěvnost zpravodajských webů, ukazují data NetMonitoru za březen.
Boj proti pochybnému obsahu na sociální síti nekončí. Facebook hodlá dál snížit dosah stránek a skupin, které ho šíří.
Facebook má v Česku 5.1 milionu uživatelů, dvě třetiny českých uživatelů internetu používá Facebook alespoň jednou měsíčně. 80 procent českých uživatelů této sociální sítě je propojeno s malými a středními podniky a živnostníky, vyplývá z nově zveřejněných dat.
Podmínit další obsah kontaktem, například nabízet e-book za e-mail, s GDPR už nebude možné.
Vliv sociálních sítí dávno přesáhl oblast internetu, během končícího roku si za to ale vysloužily mnoho kritiky.
Nejdražší klíčová slova na vyhledávači Google za loňský rok mají půjčky a pojištění, nejlevnější jsou knihy.
Vůbec první studie o ekonomických dopadech reklamy na celý evropský trh popsala přínosy reklamního průmyslu pro ekonomiku, pracovní trh a občanskou společnost.
Se zlepšujícími se algoritmy se mění i princip hodnocení a řazení internetových stránek.
Lokálně zacílené reklamy zavádí i Facebook. Měří i to, kolik zákazníků přilákaly do obchodů.
Možnost proniknout do tajů Heureky. To je vize projektu, který koncem února spustí portál Heureka.cz. Plánovaný projekt certifikace je určen všem agenturám a odborným konzultantům, kteří svým klientům chtějí z Heureky vytěžit maximum.
Krásné Vánoce všem našim klientům, děkujeme za přízeň v tomto roce a těšíme se na další spolupráci v 2016. Přejeme hlavně hodně zdraví, lásky a úspěchů. Tým Czechia24
Podle zářijových výsledků agentury NetMonitor používají více než 3 miliony uživatelů mobilní telefon k návštěvě webových stránek. Mezi nejnavštěvovanější stránky patří komunikační služby a bulvární magazíny.
České e-shopy dostanou novou možnost, jak propagovat své zboží v největším českém vyhledávači. Kromě služeb Sklik a Zboží zavede Seznam.cz produktové inzeráty.
Až 35 miliard korun, to je pololetní odhad obratu českých internetových obchodů. Meziročně to znamená nárůst o pětinu. Vyplývá to z analýzy dat nákupního portálu Heureka.cz. Nejvíce rostly prodeje oblečení a kosmetiky.
V první polovině letošního roku by se tweety měly zobrazovat ve vyhledávání Googlu, a to co nejdříve po jejich zveřejnění. Podle informací portálu Bloomberg se na tom dohodli zástupci Twitteru a Googlu. Zatímco dřív museli roboti vyhledávače Google procházet web Twitteru, nově budou automaticky dostávat informace přímo od této mikroblogovací služby.
Uživatelé sociálních sítí byli ráno podrobeni šoku. Nemohli si dopřát rutinu v podobě přihlášení na Facebook, Tinder nebo Instagram, neboť žádná z těchto sítí nefungovala. K útoku se původně přihlásila skupina Lizard Squad, hackerský zásah však Facebook dementoval.
Důvěra v tradiční média poklesla. Každoroční výzkum společnosti Edelman Trust Barometr opět prokázal, že online vyhledávání je důvěryhodnějším zdrojem informací než média tradiční. Výzkum dokládá, že lidé začínají více věřit také sociálním sítím.
Se společností Czechia24 spolupracujeme intenzivně třetím rokem po sobě. Od roku 2013 byla naše spolupráce zaměřena na zpracování internetové kampaně a tvorbu příspěvků na diskuzních fórech, blozích a magazínech. Kvalitní příprava celé kampaně s optimálním rozložením prostředků vedlo k maximální efektivitě a úspěšnosti kampaně. Proto jsme se rozhodli vzájemnou spolupráci prodloužit.
Se společností Czechia24 s.r.o. spolupracujeme již řadu let. Velmi si vážíme jejich profesionálního, ale zároveň osobního přístupu, rychlosti a flexibility s jakou řeší naše požadavky. Zaměstnanci firmy jsou nám vždy plně k dispozici a společně vždy najdeme řešení. Díky tomu je jednání s firmou Czechia24 s.r.o. nejen efektivní, ale i velmi příjemné.
Se společností Czechia24 jsme začali spolupracovat v roce 2013 s tím, že pro nás zajistila kvalitní Direct Mailing, který měl velmi dobré výsledky. Nejen proto jsme se rozhodli spolupráci rozšířit.
Internetová tuzemská jednička Seznam.cz oficiálně oznámila, že začíná s testováním technologií pro prodej reklamních ploch za pomocí RTB (real-time-bidding).
Podle aktuálních dat Admosphere, dceřiné společnosti realizátora peoplemetrového projektu Mediaresearch, vykazují mediatypy televize a tisk přesně podle letošních predikcí mediálních agentur pokles, růst je naopak v internetu a out-of-home mediích.
Téměř každý druhý uživatel internetu (47 procent) alespoň jednou měsíčně nakoupí něco online. Až polovinu nákupů za poslední rok tvořilo oblečení a boty, oblíbená je také elektronika.
Podle dat netmonitoru počet uživatelů mobilního internetu od letošního ledna do konce prvního prázdninového měsíce vrostl téměř o pětinu.
Zadavatelé na internetu utratili od ledna do srpna za zobrazovanou reklamu téměř 3,9 miliardy korun v ceníkových cenách, což je proti loňsku růst o 23 procent.
Na internetovou reklamu v Česku loni připadlo 291 milionů eur (7,5 miliardy korun), tedy srovnatelně jako například v Rakousku, Finsku nebo Belgii.
Internetová reklama loni v Evropě rostla nejrychleji ze všech druhů médií a míří do ní již čtvrtina všech inzertních výdajů.
Chytré mobily v rukou zákazníků jsou pro obchodníky hrozbou i příležitostí. Studie poprvé vyčíslila, kolik lidí používá obchod jen jako zkušebnu a zboží pak koupí v levnějším e-shopu. Nejvíce se tímto způsobem nakupuje elektrotechnika a bílé zboží.
Zadavatelé internetové display reklamy využili podle společnosti Mediaresearch v červnu 2013 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 615 milionů korun. V meziročním srovnání se jedná o 28% nárůst.
Globální reklamní trh je na cestě ke stabilnímu oživení s růstem o 3,5 % v letošním roce, v roce 2014 o 5,1 % a v 2015 o 5,8 %. Vyplývá to z nejnovějších prognóz výdajů na reklamu mediální agentury ZenithOptimedia.
Video portál YouTube měsíčně navštíví 5,1 milionu českých uživatelů, což představuje pětinový meziroční nárůst. Alespoň jednou za měsíc na něj zavítá osm z deseti internetových uživatelů.
V dubnu rostl počet internetových uživatelů navštěvujících stránky zapojené do výzkumu NetMonitor z mobilních zařízení. Počet uživatelů používajících pro sledování těchto webů tablety a mobily přesáhl v dubnu 1,56 milionu, což bylo o necelá 2 % více než v březnu. Informovala o tom společnost Gemius, která se na výzkumu internetové návštěvnosti podílí.
V dubnu 2013 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 557 milionů korun.
Návštěvnost internetových serverů se v březnu proti předchozímu měsíci zvýšila o tři procenta na 8,39 milionu uživatelů. Počet návštěvníků z Česka stoupl o 2,5 procenta na 6,52 milionu lidí. Vyplývá to ze statistiky NetMonitor (NetMonitor - SPIR - Gemius & Mediaresearch).
Češi využívají chytré mobilní telefony k nákupům a vybírání zboží v e-shopech stále častěji. Třetina lidí, kteří smartphone vlastní, ho používá k vyhledávání informací o službách a výrobcích, desetina pak aktivně nakupuje. Vyplývá to z průzkumu srovnávače cen Heureka.cz a výzkumné agentury NMS Market Research.
Návštěvnost internetových serverů se v únoru proti předchozímu měsíci snížila o dvě procenta na 8,13 milionu uživatelů. Počet návštěvníků z Česka klesl o jedno procento na 6,36 milionu lidí. Vyplývá to ze statistiky NetMonitor (NetMonitor - SPIR - Gemius & Mediaresearch).
Investice do internetové reklamy by se v letošním roce mohly zvýšit o 16 procent. Hodnota loňských výdajů do online inzerce loni vzrostla o čtvrtinu na 11,2 miliardy korun. Velký potenciál růstu má především aukční prodej display reklamy. Vyplývá to z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro Sdružení pro internetovou reklamu a celoročních výstupů agentury Admosphere.
Webové stránky z kategorie Cestování zaznamenaly v prosinci prudký nárůst počtu návštěvníků, a to o více než pětinu. Zvýšený zájem o tyto weby projevili čeští internetoví uživatelé především v posledním předvánočním týdnu, který předcházel školním prázdninám a období dovolených.
Počet návštěvníků tuzemských internetových serverů se během loňského roku zvýšil o tři procenta na prosincových 8,26 milionu. Počet návštěvníků z Česka pak vzrostl meziročně o čtyři procenta na 6,4 milionu. Vyplývá to ze statistiky NetMonitor (NetMonitor - SPIR - Gemius & Mediaresearch).
Přes internetové obchody se v Česku prodá až šest procent veškerého zboží, obrat e-shopů v roce 2011 dosáhl 40 až 45 miliard korun. Hranice mezi e-shopy a kamennými obchody se stírá, internetové obchody totiž stále častěji zřizují své kamenné pobočky a klasičtí prodejci zase zavádějí elektronické objednávání zboží. Nejčastěji se přes internet prodávají v Česku počítače a mobily. Vyplývá to z analýzy Využití internetu v maloobchodě, kterou zveřejnil Český statistický úřad.
V prosinci 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 536 milionů korun. Největším zadavatelem byl prodejce elektroniky Alza.cz, který umístil bannerovou inzerci v hodnotě 16,3 milionu korun.
V listopadu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 653 milionů korun. V meziročním srovnání došlo k nárůstu o 47 %.
Jakým mediatypům se bude v příštím roce dařit a investice do nich budou stoupat? Velmi pozitivní jsou predikce růstu do internetu, kde jsou ale rozdíly mezi čistými a ceníkovými cenami jedny z nejvýraznějších.
Jistotu růstu mediálních investic pro příští rok má podle Zenithu pouze internet.
Kumulovaný podíl televizní a internetové reklamy může v následujících letech dosáhnout až 80 %.
Zatímco internetové obchodování je v ČR na velmi vysoké úrovni, efektivní využití internetu s dopadem na prodeje v kamenných obchodech zatím stagnuje. Přitom až čtyři z deseti offline nákupů jsou v Česku ovlivněny právě internetem. Tento efekt se popisuje zkratkou ROPO, tedy Research Online Purchase Offline.
Pro úspěch brandingové kampaně na budování značky je vhodné využít několik různých nástrojů. Jak zvýšit známost vaší firmy rychle a s co nejnižšími náklady?
V červnu 2012 zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 457 milionů korun.
Webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor navštívilo v květnu celkem 8,12 milionu reálných uživatelů, z toho bylo 6,21 milionu uživatelů z ČR. Online populace v ČR vzrostla a dosáhla počtu 6,36 milionu.
Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy v květnu meziročně vzrostla o třetinu na 497 milionů korun. Ve srovnání s dubnem byla vyšší o 81 milionů korun. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
V dubnu navštívilo webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor celkem přes 8 milionů reálných uživatelů, z toho 6,1 milionu uživatelů z ČR. Návštěvníci těchto webů provedli ve čtvrtém měsíci 7,5 miliardy zobrazení stránek a strávili na nich v průměru 20 hodin a 51 minut.
Návštěvnost tuzemských internetových serverů v dubnu stagnovala na 8,04 milionu uživatelů. Počet návštěvníků z Česka se snížil o zhruba půl procenta na 6,15 milionu. Vyplývá to ze statistiky NetMonitor společnosti Gemius.
Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy se v dubnu meziročně zvýšila o 26 procent na 414 milionů korun. Vyšší byla i v prvním čtvrtletí letošního roku. Informovala o tom agentura Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu.
Návštěvnost tuzemských internetových serverů se v březnu po únorovém poklesu téměř vrátila na lednová čísla. Celkový počet návštěvníků se proti únoru zvýšil o necelé jedno procento na 8,04 milionu uživatelů. Počet surfujících Čechů se mírně zvýšil na 6,18 milionu. Vyplývá to ze statistiky NetMonitor společnosti Mediaresearch.
Nejčastěji využívaným prohlížečem je Internet Explorer, jeho uživatelů ale podle výzkumné agentury Mediaresearch ubývá.
Ve srovnání s britským trhem, kde je aktivních zhruba 30 000 e-shopů, je Česko z pohledu počtu aktivních internetových obchodů opravdu "e-shopovou velmocí". Z výsledků průzkumu projektu Shoptet.cz vyplývá, že více nakupují muži než ženy a průměrná velikost objednávky činí zhruba 1800 korun.
Sdružení pro internetovou reklamu publikovalo celkové inzertní výkony internetového trhu za rok 2011 (průzkum realizovala agentura Factum Invenio) i predikce, podle kterých má videoreklama vzrůst.
Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zveřejnilo výsledky internetové reklamy za rok 2011 a zároveň i predikce pro rok budoucí. Investice do internetové reklamy v loňském roce podle SPIRu rostly, nejoblíbenějšími formami zůstávají plošná (display) a výkonnostní reklama.
Za rok 2011 inzerenti na internetu v Česku utratili 8,9 miliardy Kč, což je o 15 procent více než v roce 2010. Letos by měla inzerce překonat deset miliard Kč. Na tiskové konferenci to uvedla výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu Kateřina Hrubešová.
Před dvaceti lety se v České republice objevil internet. Byl milionkrát pomalejší, než jak ho známe dnes, a vyhrazený pouze odborníkům na ČVUT. Místo webu mu vládl e-mail, FTP a hlodavci.
Počet českých uživatelů internetu se podle výsledků NetMonitoru v druhé polovině roku 2011 vyšplhal na šest milionů a zatím se drží. Průměrně zobrazený počet stránek je o více než 400 milionů vyšší než v roce 2010. 94 % uživatelů bývá online alespoň jednou týdně, nejčastěji využívají vysokorychlostní bezdrátové připojení.
Návštěvnost internetových serverů zapojených do projektu NetMonitor v České republice byla v listopadu velká. Tento měsíc je ale co se návštěvnosti týká obecně silnějším měsícem. V listopadu 2011 navštívilo některou z měřených stránek 6,16 milionu uživatelů z ČR a ti zobrazili 7,75 miliardy stránek.
Internet hraje stále důležitější roli při rozhodování Čechů o nákupech. Roste totiž počet lidí, kteří na internetu vyhledávají informace o zboží a službách, a zároveň se zvyšuje počet zákazníků internetových obchodů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Český statistický úřad.
Hranici 500 miliard amerických dolarů by měly do dvou let překročit globální investice do reklamy. Vychází tak z předpovědi světové mediální agentury ZenithOptimedia, která se zabývá vývojem investic do jednotlivých regionů a mediatypů v následujících třech letech.
Počet Čechů aktivních na sociálních sítích stále roste. Nejpopulárnějším serverem zůstává Facebook, který užívá necelá třetina obyvatel ČR. Popularitě se také těší videoserver YouTube, využívají jej tři čtvrtiny českých internetových uživatelů.
Návštěvnost tuzemských internetových serverů se v září proti srpnu zvýšila o jedno procento na 8,14 milionu lidí. Počet návštěvníků z Česka vzrostl podobným tempem na 5,9 milionu. Vyplývá to z údajů měření návštěvnosti NetMonitor společnosti Mediaresearch.
Internetové servery zapojené do projektu NetMonitor v srpnu navštívilo 5,85 milionu uživatelů z ČR a ti zobrazili 6,9 miliardy stránek. Oproti červenci, který je typický sezónním poklesem návštěvnosti, vzrostl počet zobrazených stránek o necelých 6%.
Internet hodnotí většina Čechů jako nejvhodnější zdroj informací o nabídce zboží a služeb. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sdružení pro internetovou reklamu provedla výzkumná agentura Mediaresearch. Internet byl v průzkumu hodnocen lépe než noviny a časopisy, televize i rozhlasové stanice.
Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě. Účet na Facebooku totiž mají už přes tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.
Google udělal nejvýraznější krok ve snaze konkurovat rozšířené sociální síti Facebook a spustil zkušebně službu Google+. Chce si tak díky oblibě rychle rostoucích společenských sítí udržet dominantní pozici na internetu. Po několika nevydařených pokusech vyhledávače prosadit se v této oblasti má být Google+ zcela dospělou sociální sítí.
Osobní počítač mělo loni 59 procent tuzemských domácností, před dvěma lety to byla necelá polovina bytů. Počet připojených k internetu stoupl ze 42 procent v roce 2008 na loňských 56 procent.
Internetové servery zapojené do projektu NetMonitor v únoru navštívilo 5,86 milionu uživatelů z ČR a ti zobrazili 7,25 miliardy stránek.
Návštěvnost tuzemských internetových serverů se v lednu proti předchozímu měsíci zvýšila o 1,1 procenta na 7,68 milionu lidí. Počet uživatelů z Česka stagnoval na 5,87 milionu.
Na internetu nakupuje už 84 procent jeho českých uživatelů, přičemž největší počet z nich utratí za on-line nákupy do 4000 korun měsíčně.
Návštěvnost tuzemských internetových serverů se loni zvýšila o téměř devět procent na prosincových 7,59 milionu lidí. Počet uživatelů z Česka meziročně stoupl o šest procent na 5,85 milionu. Vyplývá to z údajů měření návštěvnosti NetMonitor společnosti Mediaresearch.
Počet tuzemských uživatelů, kteří využívají pro vyhledávání na internetu Seznam.cz, se loni v listopadu meziročně zvýšil o sedm procent na 3,98 milionu. Znamená to, že vyhledávání na Seznamu použilo v listopadu 68 procent, tedy přes dvě třetiny české internetové populace. Vyplývá to ze statistiky měření návštěvnosti NetMonitor. Konkurenční Google data do NetMonitoru nedodává.
Goliáš poprvé porazil Davida Americký gigant Google překonal v podílu na českém trhu tuzemský vyhledávač Seznam.cz Dlouholetá jistota většinového podílu české internetové jedničky Seznam.cz na vyhledávání zřejmě vzala za své. Podle statistiky Toplistu, který měří návštěvnost českých webových stránek, totiž Seznam a jeho servery předstihly hned na začátku letošního roku poprvé Google.
Celosvětové výdaje do reklamy letos i v příštích třech letech po předchozím poklesu opět porostou a podobný trend lze očekávat také v České republice. Vyplývá to z údajů agentury ZenithOptimedia, podle které posílí reklamní investice zejména do televize, kinoreklamy a venkovní reklamy, naopak pokles reklamních výdajů lze očekávat u tištěných médií.
Výdaje na zobrazovanou internetovou reklamu v ceníkových cenách letos od ledna do října stouply o pětinu na 3,4 miliardy korun. Nejvíce zadavatelé za inzerci zaplatili v květnu a v říjnu, tedy vždy před volbami. Vyplývá to ze statistiky AdMonitoring společnosti Mediaresearch.
Počet Čechů s přístupem na internet v říjnu poprvé překonal hranici šesti milionů. Proti září se internetová populace rozrostla o téměř šest procent na 6,1 milionu. Vyplývá to z měření NetMonitor, které provádí společnost Mediaresearch.
Nakupování na internetu vyzkoušelo 48 procent Čechů. Třetina z nich v internetových obchodech nakupuje nejméně jednou za půl roku. Vyplývá to z letošního průzkumu internetové nákupní galerie Aukro.
Objem skutečně vydaných prostředků na internetovou reklamu by se měl v tuzemsku do roku 2015 zvýšit z letošních 4,7 na 10,7 miliardy korun. Odhadla to společnost Centrum Holdings.
Internetový vyhledávač Google zvýšil svůj podíl na českém trhu od začátku roku o sedm procentních bodů na 44 procent. Vyplývá to ze statistiky Toplist, která sleduje množství uživatelů, kteří na české weby přistupovali z jednotlivých vyhledávačů. Podíl vedoucího Seznamu klesl o 3,4 bodu na 53,2 procenta.
Internet má stále větší význam i při prodeji letních sportovních potřeb, které v internetových obchodech pořídila už přibližně třetina Čechů a čtvrtina Slováků. Vyplývá to z průzkumu internetového srovnávače Heureka.cz, kterého se v Česku zúčastnilo 4500 a na Slovensku 1000 respondentů.
Hrubé výdaje za reklamu na internetu v pololetí meziročně vzrostly o 24 procent na 1,96 miliardy korun. Uvedla to společnost ARBOinteractive.