ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Investice do bannerů na webu rostly

15.05.2012, mam.cz

Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy se v dubnu meziročně zvýšila o 26 procent na 414 milionů korun. Vyšší byla i v prvním čtvrtletí letošního roku. Informovala o tom agentura Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu.

"V dubnu zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 414 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly o pět procent. Největším zadavatelem byla společnost Vodafone, která na internetu umístila inzerci v hodnotě 11,6 milionu korun," uvedla Mediaresearch.

Zatímco za celý loňský rok hodnota internetové display reklamy klesla o zhruba čtyři procenta na 4,1 miliardy korun, tak v prvním letošním čtvrtletí se meziročně zvýšila o 16,4 procenta na 989 milionů korun.

Největší částku v ceníkových cenách v dubnu opět inkasoval Seznam.cz, který si ve srovnání s březnem polepšil o bezmála 30 procent na 147 milionů korun. Druhé místo připadlo s 75 miliony korun společnosti Centrum Holdings a třetí byla mediální skupina Mafra s 60 miliony korun.

Celková ceníková hodnota reklamy na internetu se loni zvýšila z 7,7 miliardy korun v roce 2010 na 9,58 miliardy korun. Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny, protože nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery.

"Nejnovější data potvrzují, že internet nadále posiluje svou pozici a ukusuje stále více z celkového reklamního koláče. Počítáme s tím, že trend rostoucích investic do internetové reklamy bude pokračovat i v příštích letech," řekl v březnu novinářům předseda SPIR Ján Simkanič.

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 procenty. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 procent a útratou přes 29 miliard Kč. Druhá byla tiskové inzerce s 31 procenty.

© Copyright 2007-2022 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena