ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Google ještě více zprůhlední digitální reklamu

31.07.2020, mediaguru.cz

Internetové prohlížeče jsou stále více tlačeny k ochraně soukromí a bezpečnosti uživatelů. Přesné zacílení reklamního obsahu a zároveň udržení bezpečnosti údajů o uživatelích se snaží v posledních měsících skloubit i Google. Jeho plán je zvýšit transparentnost digitální reklamy a zajistit, aby rozhodnutí uživatelů ohledně využívání osobních dat byla dodržována, nikoli obcházena či zneužívána.

V rámci online tiskové konference Google ukázal několik nových nástrojů, které mají lidem umožnit získat větší přehled o tom, jaké reklamy jim vlastně internetový prohlížeč nabízí. Zároveň představil nové zdroje pro marketéry a vydavatele, které jim pomohou lépe pochopit, jak používat data zodpovědně. Společnost navíc zdůraznila, že nikdy neprodává citlivé údaje o rase, náboženství či sexuální orientaci, ani nevyužívá k personalizaci reklam emaily, dokumenty nebo fotky uživatelů.

Google již řadu let nabízí nástroj s názvem „Why this ad“, kde si uživatel rozklikne digitální reklamu, a může tak získat více informací o důvodech, proč byla vybrána a ukázána právě jemu. Také si může zvolit možnost, že již nechce, aby se mu tato reklama zobrazovala. Uvádí, že zaznamenává na tomto odkazu více než 15 milionů interakcí denně, kdy si lidé zjišťují informace o reklamách, které se jim zobrazují. A nedávno ještě přidal možnost využívat tuto funkci u reklam na připojených televizích.

Rozšíření s názvem "About this ad"

Během následujících několika měsíců bude Google tyto možnosti rozšiřovat v rámci nového nástroje "About this ad", který uživateli ukáže jméno zadavatele dané reklamy. Na začátku je tato možnost u reklam zakoupených přes Google Ads a Display & Video 360, další rozšíření se plánuje během roku 2021.

Kvůli komplexnímu systému digitálních reklam a množství subjektů, které se ho účastní, není často uživatelům jasné, jaké firmy jim vlastně reklamy nabízejí. Podrobné informace proto budou moci uživatelé najít díky novému nástroji Ads Transparency Spotlight, který je možné si nyní vyzkoušet jako rozšíření prohlížeče Chrome na Chrome Web Store. Google je přesvědčen, že i další poskytovatelé nabídnou lidem podobnou možnost kontroly.

Prohlížeč Chrome pak chce podpořit ochranu soukromí v rámci digitálních reklam přes iniciativu Privacy Sandbox, kde shromažďuje návrhy a možnosti, jak prostřednictvím API's řešit různé komplikace s výběrem reklam a blokováním botů apod. Cílem je uklidnit vydavatele, že stále budou moci vydělávat, a inzerenty, že budou stále moci zacílit své produkty na ty správné uživatele. Podporuje také využití vlastních dat vydavatelů a inzerentů, které získávají přímou interakcí se svými zákazníky a čtenáři, pokud samozřejmě zároveň uživatelé budou mít kontrolu nad tím, jaká jejich data jsou používána a bude zajištěno jejich bezpečí.

Období přechodu přináší řadu úskalí a je třeba, aby všechny subjekty spolupracovaly. Google připravuje různá doporučení a podklady, které by měly pomoci k pochopení změn.

© Copyright 2007-2020 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena