Internetové servery zapojené do projektu NetMonitor v srpnu navštívilo 5,85 milionu uživatelů z ČR a ti zobrazili 6,9 miliardy stránek. Oproti červenci, který je typický sezónním poklesem návštěvnosti, vzrostl počet zobrazených stránek o necelých 6%.
Červenec tradičně bývá nejslabším měsícem roku, srpnový nárůst sledovaných hodnot byl proto očekáván. Internetoví uživatelé strávili v srpnu 2011 na internetu v průměru 24 hodin a 48 minut.
Srpnové návštěvnosti také napomohl fakt, že se mnoho lidí vracelo z dovolených již v průběhu posledního srpnového víkendu, tedy tři dny před koncem měsíce.
Vyšší návštěvnost zaznamenaly zejména fotbalové a na akcie zaměřené servery.
Díky Evropské lize výrazně vzrostla návštěvnost serverům a sekcím věnovaných fotbalu. Výkyvy na burze zase posílili návštěvnost webů věnujících se akciím a investování.
Na internetovém poli probíhají změny
Zajímavé nyní bude sledovat důsledky rozšíření portfolia společnosti Allegro Group i o AdMarket. Propojení by mělo výrazně navýšit zásah uživatelů.
Na internetovém poli budeme sledovat i vliv relaunche bulvárního magazínu Blesk.cz, který získal novou podobu. Uvidíme, jak se relaunch projeví v příštích měsících na návštěvnosti.
Úspěšným relaunchem nedávno prošel Super.cz. Změna se vydařila, v září Super.cz zlomil hranici milion RU/est/den.
Kartami na poli internetu jistě zamíchají i změny v Burdě. Plná integrace digitálních médií Burda Praha do Burda Media 2000. Vydavatelství chce v budoucnu nabízet tematické inzertní balíčky a bude svou návštěvnost prezentovat ve sjednoceném packu.
Na trh bude ucelenější pohled díky novince v AdMonitoringu
Zajímavé také je, že od zářiových dat 2011 budou uváděny ve společném žebříčku AdMonitoringu informace o objemech finančních výkonů provozovatelů i mediazastupitelství, a to bez rozlišení.