![](https://www.czechia24.cz/images/logo.png)
![ROI - Return Of Investmens](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-roi.png)
![Nápad](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-idea.png)
![Analýza](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-research.png)
![Strategie](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-strategy.png)
![SEO optimalizace](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-seo.png)
![Internetová reklama](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-ppc.png)
![Sociální sítě](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-social.png)
![Viral](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-blog.png)
![Prodeje](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-eshop.png)
Základní slovní zkratky a výrazy
Affiliate marketing: reklama placená provizemi z prodeje
Banner: reklamní formát grafického provedení
Behaviorální marketing: marketing na základě vyspělé analýzy chování uživatelů
Cache: paměť, kam počítač ukládá často používané informace. Znovunačtení těchto informací z cache je mnohem rychlejší než z místa původu.
Cookie: část textu, kterou je server schopen uložit na harddisku uživatele. Cookies umožňují serveru uchovat informaci – ID číslo na počítači uživatele a později s ním pracovat.
CPT = Cost Per Thousand: cena za 1 000 impresí
CR = Click Rate: poměr počtu kliknutí k počtu zrealizovaných impresí
CTR = Click Through Rate: procentuální úspěšnost internetové reklamy – poměr mezi zobrazením reklamy a počtem kliků na reklamu
Imprese: počty zobrazení reklamy
Internet: globální počítačová síť (tisíce propojených sítí) fungující na protokolu TCP/IP
Internetový marketing: komplexní řešení reklamy na internetu
Intranet: privátní počítačová síť, která užívá technologie internetu. Obvykle využívaná firmami pro vnitrofiremní komunikaci.
Facebook: nejpopulárnější sociální síť. Pro inzerci je možné využít PPC systém,
který necílí dle klíčových slov stejným způsobem jako klasické systémy, ale
především dle sociodemografických ukazatelů.
Frekvence (OTS - opportunity to see): průměrný počet shlédnutí na uživatele = počet uživatelů / počet impresí
Konverze: splněná akce primárně se jedná o objednávku, vyplnění dotazníku atd., v zahraničí
někdy též MWR (Most Wanted Response), tedy „nejchtěnější akce“
Konverzní poměr = Conversion Rate: poměr konverzí vůči návštěvám stránky
Konverzní stránka = Conversion Point: stránka, jejíž návštěva uživatelem znamená konverzi
Měřící kód: kód vkládaný do stránek pro analýzy jejich návštěvnosti a měření konverzí
Page rank: číslo, které si Google přiřazuje ke každé stránce - vyjadřuje něco jako věrohodnost nebo důležitost stránky. Relevantní pouze v rámci Google.
PPC = pay per click, platba za proklik
PV – počet zobrazených stran
RU – reální uživatelé
Textový tip: krátké komerční textové sdělení obsahující obrázek
UV – unikátní návštěvník