Jistotu růstu mediálních investic pro příští rok má podle Zenithu pouze internet.
Dle odhadů mediální agentury vzrostou čisté investice do tohoto mediatypu o 14 %. Nejvyšším tempem má růst inzerce do online videa, PPC a mobilní reklamy. Klasická displayová reklama pravděpodobně zůstane na číslech roku 2012. Mírného nárůstu se může dočkat i TV, u které odhadujeme růst čistých investic o 1-2 %.
"Nejhorší vyhlídky ze všech mediatypů má tisk, u kterého předpokládáme další propad celkových čistých investic, a to o 7 až 8 %. Ale propad investic do tištěných médií již nebude tak výrazný, jako tomu je v aktuálním roce 2012, kdy odhadujeme pokles o více než 9 %,“ říká Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia Prague.
Vzhledem k vývoji mediálních investic do jednotlivých mediatypů, se internet podle něj v roce 2013 vyrovná v celkovém objemu čistých investic tištěným médiím a v roce 2014 se stane se druhým nejpoužívanějším nosičem reklamního sdělení.