ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Facebook sníží dosah problematických stránek a skupin

15.04.2019, mediaguru.cz

Boj proti pochybnému obsahu na sociální síti nekončí. Facebook hodlá dál snížit dosah stránek a skupin, které ho šíří.

Největší sociální médium světa dál přitvrzuje a snaží se lépe moderovat obsah, který jeho prostřednictvím více než dvě miliardy uživatelů šíří. Využívat k tomu chce úpravu algoritmů pro řazení newsfeedu a snížení dosahu příspěvků z nevhodných stránek a skupin. Tento týden Facebook oznámil, že znevýhodněné by měly být odkazy na ty weby, jejichž návštěvnost z Facebooku je neúměrně vysoká v porovnání s jejími ostatními zdroji. Sociální médium proto zavádí novou metriku, která má spoluurčovat složení newsfeedu – takzvaný Click-Gap, jenž má lépe zohledňovat váhu toho kterého webu v celém kyberprostoru. Portál Social Media Today novinku popisuje jako významný krok. Algoritmy Facebooku de facto vybízejí tvůrce obsahu k používání senzacechtivých, šokujících a zároveň polarizujících titulků a popisků, které vyvolají největší odezvu. Právě co nejvyšší počet interakcí pak přispívá k lepšímu postavení stránky v kanálu příspěvků, což nahrává zejména webům neštítících se šíření nenávistných projevů či falešných zpráv. Právě jejich váha by však měla v rámci sociální sítě klesnout.

Pozornosti Zuckerbergovy firmy neušly ani facebookové skupiny. Právě v nich lze mnohdy šířit uvedený typ obsahu bez obav z penalizace, tím spíše, že ne všechny jsou veřejně přístupné. Facebook nicméně mění přístup i k nim. Pokud se budou ve skupině pravidelně objevovat odkazy na stránky pochybně nakládající s fakty, příspěvky z dané skupiny se do newsfeedu probojují méně často. Další faktor, který má brát firma při interním vyhodnocování obsahu skupin v potaz, je pak aktivita jejich správců, respektive typ příspěvků, které schválili. V popsaných případech by skupině nemusela pomoci ani virtuální semknutost a názorová jednota, kvůli níž by nikdo neměl se zveřejňovaným obsahem problém a postrádal by motivaci na jeho případnou závadnost Facebook upozornit. „Můžeme nyní proaktivně detekovat mnoho způsobů závadného obsahu sdíleného ve skupinách ještě před tím, než jej někdo nahlásí. Občas dokonce ještě před tím, než jej vůbec někdo spatří,“ popisuje sociální síť. Správcům současně v nové záložce „kvalita skupiny“ shrne, které příspěvky byly v rámci skupiny nahlášeny jako závadné či které lživé zprávy v ní kolovaly.

Posun k většímu dohledu nad šířeným obsahem se týká také dceřiného Instagramu, kde firma podle svého vyjádření začala v sekci Explore omezovat dosah potenciálně urážlivého obsahu. Nejde o překvapivé kroky a to nejen z důvodu, že Instagram získává ve světě sociálních médií stále větší význam. Nedávno Facebook zpřísnil své vnímání toho, co lze považovat za extremistický obsah. Začal mezi takový řadit i projevy „bílého nacionalismu či separatismu“, které se zavázal ze své platformy odstraňovat. Kritika, že platforma usnadňuje šíření lží a nenávisti, se ale ve veřejné debatě objevuje již od prezidentské kampaně Donalda Trumpa a odhlasování brexitu v roce 2016. Reakce Facebooku bývá obdobná: lepší moderování obsahu a právě i úprava algoritmů skládajících kanál příspěvků. Ty nicméně firma ladí už roky a nelze čekat, že jednorázový update přinese definitivní řešení.

© Copyright 2007-2018 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena