Nakupování na internetu vyzkoušelo 48 procent Čechů. Třetina z nich v internetových obchodech nakupuje nejméně jednou za půl roku. Vyplývá to z letošního průzkumu internetové nákupní galerie Aukro.
V současné době pracuje s internetem denně 39 procent dospělé populace a další více než pětina pak minimálně jednou týdně. Alespoň jednou měsíčně je na internetu asi osm procent populace. Naopak internet vůbec nevyužívá asi 24 procent lidí.
"Výzkum prokázal, že frekvence používání internetu je závislá na věku respondentů a jejich vzdělání. Čím nižší věk a vyšší vzdělání respondent má, tím častěji s internetem pracuje," uvedla mluvčí Aukra Lenka Hanušová.
Při nákupech na internetu uživatelé ve více než polovině případů platí dobírkou, následuje hotovostní platba a bankovní převod.
Tržby tuzemských internetových obchodníků podle portálu Srovname.cz letos stoupnou o více než desetinu na 30 miliard korun.