Globální reklamní trh je na cestě ke stabilnímu oživení s růstem o 3,5 % v letošním roce, v roce 2014 o 5,1 % a v 2015 o 5,8 %. Vyplývá to z nejnovějších prognóz výdajů na reklamu mediální agentury ZenithOptimedia.
V letech 2014 a 2015 bude hlavním motorem růstu internetová reklama. Očekává se, že tak tomu bude minimálně letos i v České republice.
ZenithOptimedia předpovídá, že se investice do internetové reklamy v letech 2012 až 2015 zvýší v průměru o 15 % ročně. Tento růst táhnou digitální inovace, jako např. lepší měření umístění reklamy, větší lokalizace a integrace s mobilními zařízeními, dále pak on-line videa a sociální média, která porostou o 30 % ročně.
Mobilní internet poroste pětkrát rychleji než pevný internet
ZenithOptimedia předpovídá růst reklamních investic do mobilního internetu o 67 % v roce 2013 a v průměru o 51 % ročně v letech 2012 až 2015, který táhne rychlý nárůst používání smartphonů a tabletů. Jako mobilní internetová reklama se počítá všechna reklama do smartphonů a tabletů, jak display, tak i reklama ve vyhledávačích.V ČR má podle Mediaprojektu tablet už 7% obyvatel, pětina lidí pak vlastní smartphone. U investic do desktop internetové reklamy je pak očekáván roční růst o desetinu.