V první polovině letošního roku by se tweety měly zobrazovat ve vyhledávání Googlu, a to co nejdříve po jejich zveřejnění. Podle informací portálu Bloomberg se na tom dohodli zástupci Twitteru a Googlu. Zatímco dřív museli roboti vyhledávače Google procházet web Twitteru, nově budou automaticky dostávat informace přímo od této mikroblogovací služby.
Uzavřenou dohodu považuje za pokrok také šéf Twitteru Dick Costolo. Příspěvky na Twitteru se podle něj dostanou mezi více uživatelů internetu, což zvýší příjmy z reklamy. Twitter už poskytuje data vyhledávači Bing od Microsoftu a Yahoo. Snaží se tak přilákat na své stránky více lidí. A to v situaci, kdy se nárůst počtu uživatelů této služby zpomaluje.
Odborníci Twitteru a Googlu už pracují na smlouvě, která ovšem není veřejná. Twitter a Google přitom už jednu dohodu uzavřely. Ta platila až do roku 2011. Jenže Ali Rowghani, bývalý ředitel Twitteru, byl proti jejímu obnovení. Chtěl totiž, aby si společnost zachovala větší kontrolu nad obsahem.
Podrobnosti smlouvy zatím nejsou jasné. Tiskový mluvčí pobočky Twitteru v San Francisku Will Stickney odmítl zmíněnou dohodu konemtovat. Nekomenovala ji ani kalifornská část Googlu.
To by mohlo znamenat, že Twitteru připadne odměna za poskytnutí licence. Jen na licencích vydělal ve čtvrtém čtvrtletí roku 2014 41 milionů dolarů. Příjem Twitteru však plyne především z reklamy, jak uvádí portál Re/code, podle něhož tvoří prodej licencí jen asi 11 procentů příjmů této služby.
Finanční ředitel Twitteru Anthony Noto už v listopadu prolásil, že jednání s vyhledávači může být jedinečnou příležitostí k distribuci tweetů mezi více lidí. Twitter má v současnosti 284 milionů aktivních uživatelů.