Lokálně zacílené reklamy zavádí i Facebook. Měří i to, kolik zákazníků přilákaly do obchodů.
Nástup chytrých telefonů stále výrazněji smazává rozdíly mezi off-line a on-line světy. Facebook nyní ohlašuje, že díky němu získává marketingová branže nové nástroje, jak se vývoji přizpůsobit. Lidé standardně používají svá mobilní zařízení k přístupu na internet i při pohybu v „reálném světě“, a tak jim může smartphone posloužit doslova jako prostředek navigace za novými zážitky a zajímavými spotřebitelskými nabídkami. Facebook totiž zavádí podobný typ mobilních lokálních reklam, propagující podniky v uživatelově okolí, jako před nedávnem aplikace Google Maps. Na rozdíl od ní slibuje ale největší sociální síť světa přinést zadavatelům také odpovědi na otázku, kolik lidí po zásahu tímto způsobem propagace do kamenných prodejen fakticky zašlo. Facebook to zjistí díky sledování pohybu majitelů chytrých telefonů a jejich on-line aktivit.
Podobně jako Google Maps tak Facebook potenciálním zákazníkům nabídne zajímavé akční nabídky v jejich okolí i kontaktní informace jednotlivých prodejen. Principem nových způsobů propagace je obohacení interaktivních reklam Facebooku (call-to-actions) o možnost získat přehledné informace o nejbližší kamenné prodejně propagované firmy včetně odhadu času, který zabere cesta do ní.
Nové možnosti jsou tudíž lákavé především pro obchodní řetězce. Pomocí nové metriky například francouzská maloobchodní síť E.Leclerc zjistila, že po celkem 12 procentech kliknutí na danou reklamu následovala do týdne návštěva obchodu.
Novou funkci oceňuje i Tesco. „Díky lokálním reklamám můžeme zákazníkům nabízet produkty a akční nabídky našich prodejen poblíž. Tím se reklamy stávají současně i velmi užitečnými. Nový vyhledávač nejbližších obchodů právě na těchto funkcích stojí a jde o skvělý příklad, jak se reklamní formáty mohou přizpůsobit proměnám užívání mobilních technologií,“ cituje blog Facebooku šéfku digitálního obsahu řetězce Tesco Alicii Howardovou.
Facebook věří, že tyto reklamy cílící na lidi „na pochodu“ mají smysl i z toho důvodu, že podle jeho dat používá mobilní telefon nebo tablet během nakupování zhruba polovina uživatelů ve Spojených státech. A právě lokálně zaměřené reklamy mohou jejich nákupní apetit zacílit novým směrem, nehledě na rostoucí počet lidí, kteří do svého chytrého telefonu nahlížejí kdykoliv a kdekoliv.
Důraz na nové způsoby, jak nasměrovat zákazníky do kamenných prodejen, dává smysl i v době rostoucí popularity nákupů přes internet. Facebook s odkazem na americká data eMarketeru uvádí, že přes 90 procent prodejů se stále uskutečňuje v kamenných obchodech. Jejich provozovatelům odteď Facebook dává nástroje, jak tento poměr udržet i v příštích letech.