![](https://www.czechia24.cz/images/logo.png)
![ROI - Return Of Investmens](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-roi.png)
![Nápad](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-idea.png)
![Analýza](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-research.png)
![Strategie](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-strategy.png)
![SEO optimalizace](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-seo.png)
![Internetová reklama](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-ppc.png)
![Sociální sítě](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-social.png)
![Viral](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-blog.png)
![Prodeje](https://www.czechia24.cz/images/top/ico-eshop.png)
Zadavatelé na internetu utratili od ledna do srpna za zobrazovanou reklamu téměř 3,9 miliardy korun v ceníkových cenách, což je proti loňsku růst o 23 procent.
Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch.
Meziroční nárůst byl přitom podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové patrný především na jaře. O prázdninách pak výdaje stagnovaly na loňské úrovni. Nejsilnějším měsícem byl květen s utracenými 613 miliony Kč. Podle expertů by měl být zbytek roku srovnatelný s loňskem.
V samotném srpnu byl největším zadavatelem stejně jako v červenci internetový obchodník Internet Mall, který využil reklamní prostor v celkové hodnotě 23,1 milionu korun. Druhým největším zadavatelem byla společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 21,4 milionu korun. Na třetím místě byla Invia.cz, která umístila reklamu v hodnotě 12,7 milionu.
Reklama nejvíc zobrazovala rychleobrátkové zboží, nabídky cestovních kanceláří a zprostředkovatelů peněžních služeb.
Nejvíc z reklamních výdajů inzerentů získal v srpnu Seznam.cz s objemem 136,4 milionu korun, dále Centrum Holdings s 87,2 milionu a Mafra s inzercí za 52,5 milionu korun. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.