ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

V obchodě zboží vyzkouší a pak koupí na internetu více než polovina Evropanů

31.08.2013, ihned.cz

Chytré mobily v rukou zákazníků jsou pro obchodníky hrozbou i příležitostí. Studie poprvé vyčíslila, kolik lidí používá obchod jen jako zkušebnu a zboží pak koupí v levnějším e-shopu. Nejvíce se tímto způsobem nakupuje elektrotechnika a bílé zboží.

V angličtině tomu říkají showrooming. Zákazník přijde do obchodu. Zboží si prohlédne, osahá, vyzkouší. A pak odejde domů a koupí ho levněji po internetu.

Také to děláte? Nejste žádnou výjimkou. Podle studie francouzské společnosti TNS-Sofres takovým způsobem nakupuje už 33 procent zákazníků po celém světě a 54 procent v Evropě.

Tento nový zvyk, kterému výrazně pomáhá rozšíření chytrých telefonů a tabletů, nejvíce používají lidé ve vyspělé části Asie (71 procent) a Severní Americe (60 procent). Studie zkoumala zvyky 38 000 zákazníků ze 43 zemí světa.

Ženy tuto techniku používají o trochu častěji než muži. Zajímavé je, že showrooming není jen doménou nejmladší generace, ale prakticky stejně se k němu uchylují i padesátníci. U mladších ročníků je ale častější používání mobilních zařízení.

Chytré telefony používají při nakupování rozličným způsobem - čtou si recenze na zboží, ještě když jsou v obchodě, podívají se, kde jinde zboží prodávají, zda jde objednat v e-shopu a za kolik. Zboží si mobilem vyfotí. Než něco koupí, poradí se s rodinou či přáteli.

Podle obchodníků se showrooming nejvíce týká elektroniky a bílého zboží do domácnosti, rozmáhá se ale i při nakupování oblečení a obuvi.

Některé obchodní řetězce proto zakazují v obchodech fotit. Jsou i extrémnější případy - v australském Brisbane se majitel specializovaného obchodu s jídlem rozhodl vybírat pět dolarů jako "vstupné", které po koupi zboží odečte.

Na konci studie firma zmiňuje i možnosti, jak mobily zákazníků využít ve prospěch vlastního byznysu. Například se postarat o to, aby byl jejich obchod k nalezení na mapách a sociálních sítích, nebo se zapojit do systému nabízení mobilních poukázek či kreditů za nákup či doporučení zboží a podobně.

Připravit se co nejdřív není špatný nápad, ještě než nový trend posune ještě dál nástup zařízení typu Google Glass.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena