ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Růst celosvětových investic do médií potáhnou podle Zenithu výdaje na mobilní reklamu

18.06.2013, mam.cz

Globální reklamní trh je na cestě ke stabilnímu oživení s růstem o 3,5 % v letošním roce, v roce 2014 o 5,1 % a v 2015 o 5,8 %. Vyplývá to z nejnovějších prognóz výdajů na reklamu mediální agentury ZenithOptimedia.

V letech 2014 a 2015 bude hlavním motorem růstu internetová reklama. Očekává se, že tak tomu bude minimálně letos i v České republice.

ZenithOptimedia předpovídá, že se investice do internetové reklamy v letech 2012 až 2015 zvýší v průměru o 15 % ročně. Tento růst táhnou digitální inovace, jako např. lepší měření umístění reklamy, větší lokalizace a integrace s mobilními zařízeními, dále pak on-line videa a sociální média, která porostou o 30 % ročně.

Mobilní internet poroste pětkrát rychleji než pevný internet

ZenithOptimedia předpovídá růst reklamních investic do mobilního internetu o 67 % v roce 2013 a v průměru o 51 % ročně v letech 2012 až 2015, který táhne rychlý nárůst používání smartphonů a tabletů. Jako mobilní internetová reklama se počítá všechna reklama do smartphonů a tabletů, jak display, tak i reklama ve vyhledávačích.V ČR má podle Mediaprojektu tablet už 7% obyvatel, pětina lidí pak vlastní smartphone. U investic do desktop internetové reklamy je pak očekáván roční růst o desetinu.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena