ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Očekává se, že PPC reklama vzroste

06.03.2012, mam.cz

Podle nejnovějších prognóz má Pay per click reklama i videoreklama posílit.

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zveřejnilo výsledky internetové reklamy za rok 2011 a zároveň i predikce pro rok budoucí. Investice do internetové reklamy v loňském roce podle SPIRu rostly, nejoblíbenějšími formami zůstávají plošná (display) a výkonnostní reklama.

Většinu podílu výdajů stále zaujímá plošná inzerce, která je u zadavatelů, alespoň podle ceníkových cen, stále na prvním místě a v tomto ohledu se neočekává žádná výrazná změna. Stejně jako v minulých letech se ale i v letošním roce očekává mírný pokles podílu standardní display reklamy, a to o 2,5 procentního bodu, a naopak nárůst podílu PPC reklamy o dva procentní body na 32 %. To se asi nebude líbit řadě mediálních zastoupení. „Velký nárůst kampaní na PPC pozorujeme poslední dva roky. Nicméně není možné tuto situaci definovat jako tlak zadavatelů na platbu jen za PPC,“ komentoval situaci Jan Vobecký, ředitel AdActive.

Větší část kampaní je podle něj stále zadávaná také s ohledem na cílovou skupinu a další aspekty, důležité pro správně vytvořenou a úspěšnou internetovou kampaň. Přesto podle jeho názoru v poslední době roste počet obchodních subjektů, které se zaměřují na nákup kampaně na kliky bez jakéhokoliv zacílení. „Takový banner ovšem těžko splní stanovené konverze. Není problém dosáhnout nasmlouvaného počtu kliků, ale často za cenu ztráty potřebné cílové skupiny. Kvalitu nahrazuje kvantita,“ komentoval situaci Jan Vobecký. Tlak na PPC se nelíbí ani dalšímu velkému hráči na trhu – Impression Media.

Mobilní reklama poroste

Do průzkumu byly letos z důvodu rostoucího významu zařazeny i mobilní formy reklamy,a to mobilní display a search reklama a inzerce v SMS a MMS zprávách. Údaje poskytli všichni tři mobilní operátoři. Tyto typy digitální inzerce patří mezi nejdynamičtější a SPIR u nich očekává velmi výrazný růst.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena