ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Obchodníci víc využívají Facebook

14.07.2011, mam.cz

Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě. Účet na Facebooku totiž mají už přes tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.

Na Facebooku už nějakou dobu působí například české a slovenské obchody s módou s.Oliver. Jejich facebookové stránky mají více než čtyři tisíce fanoušků. "Facebook aktivně využíváme a považujeme ho za účinný nástroj k přímému oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Počet našich uživatelů každý týden narůstá," sdělila Pavla Pirklová, která má ve společnosti s.Oliver na starost marketing.

Obchody s.Oliver na Facebooku v průměru dvakrát až třikrát týdně publikují aktuality, které se týkají této značky. "Uživatelům Facebooku tak pravidelně předáváme informace týkající se nových i speciálních kolekcí a produktových řad, aktuálních módních trendů, výprodejů, slevových i dalších prodejních akcí pro zákazníky. Zákazníkům také odpovídáme na jejich dotazy," podotkla Pirklová.

Facebookový profil na začátku července zprovoznil tuzemský drogistický řetězec dm drogerie markt, který už získal zhruba 3700 příznivců. "Připraveno je několik rubrik a celá řada příspěvků. Fanoušci se mohou těšit na novinky dodávané minimálně dvakrát týdně i na stálé rubriky či kampaně. K zákazníkovi se dostanou aktuální informace a dm má ideální možnost zpětné vazby na základě připomínek a komentářů zákazníků," uvedla Eva Vaněčková ze společnosti dm drogerie markt.

Facebook do svých marketingových aktivit zařadily rovněž obchodní domy Ikea v Praze a Brně. "Facebooková komunikace přináší oproti klasickým kampaním jednu velkou výhodu, a tou je zpětná vazba zákazníků. Podněty čerpáme z názorů fanoušků, kteří aktivně hodnotí, zda je pro ně nabídka zajímavá, co v obchodním domě zažili, co mají rádi i co jim chybí. Často se ptají například na dostupnost zboží před plánovanou cestou na nákup," řekl ČTK mluvčí společnosti Ikea ČR Petr Chadraba, podle kterého je Facebook pro společnost doplňkový komunikační kanál. "Plánujeme vytvoření centrálního profilu pro Ikea Česká republiku," dodal.

Některé velké obchodní řetězce ale potenciál Facebooku dosud nevyužívají. "Na Facebooku zatím nejsme aktivní. Nicméně analyzujeme, jak tuto síť případně využít," sdělila ČTK mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Profil na Facebooku nemá ani společnost Tesco Stores ČR, která na loňském žebříčku největších tuzemských obchodních řetězců obsadila první místo. "Spuštění oficiální profilu na Facebooku a aktivní vstup naší značky do sociálních sítí plánujeme ještě v letošním roce. S využitím sociálních sítí máme velmi dobrou zkušenost například ve Velké Británii. Členové našeho globálního managementu jsou sami velmi aktivní na Twitteru," uvedla mediální zástupkyně Tesco Stores ČR Tereza Law.

Podle obchodníků není primárním cílem zvýšit pomocí Facebooku obrat. "Je to spíše efektivní interaktivní zeď, která umožňuje přímý a oboustranný kontakt se zákazníky. Do budoucna se chystáme investovat více času i financí do podpory sociálních médií, plánujeme spustit celonárodní soutěž i další interaktivní akce, které povedou ke zvýšení aktivity a zájmu ze strany fanoušků," podotkla Pirklová.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena