Důvěra v tradiční média poklesla. Každoroční výzkum společnosti Edelman Trust Barometr opět prokázal, že online vyhledávání je důvěryhodnějším zdrojem informací než média tradiční. Výzkum dokládá, že lidé začínají více věřit také sociálním sítím.
Celosvětová populace přestává považovat tradiční média za relevantní zdroj informací. Tuto skutečnost dokládá výzkum společnosti Edelman, Trust Barometr, jenž zaznamenal pokles jejich důvěry.
Výzkum probíhal u tří cílových skupin na publiku čítajícím více než 30 000 respondentů a jeho výsledky nepotěší především tradiční vydavatelské domy. Zatímco v loňském roce stále věřilo tradičním médiím 65% populace, letos jejich počet o tři procenta klesl.
Naopak výrazně rostoucí je víra v internetové vyhledávače, jímž celosvětově vévodí Google. Důvěra v jejich služby meziročně podle Edelmanu stoupla a jejich obliba se kontinuálně zvyšuje. Stále větší počet populace také považuje za kvalitní zdroj informací sociální sítě.
Ještě výrazněji internet dominoval na poli rychlosti získání, následného ověření a rozšíření informace. Důvěra v televizi a tisk klesá, za to online vyhledávače se stávají zdrojem, jenž je považován za "synonymum" jistoty.
Globální výzkum Edelmanu tedy nevyznívá pro klasická média vůbec pozitivně. A dobře nedopadly ani vládní instituce. V porovnání s neziskovými organizacemi, byznysem a médii vyšly jako nejméně důvěryhodné. Nicméně meziročně si vládní instituce mírně polepšily.