ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Seznam.cz testuje RTB, od léta ho začlení do prodeje

19.02.2014, mediaguru.cz

Internetová tuzemská jednička Seznam.cz oficiálně oznámila, že začíná s testováním technologií pro prodej reklamních ploch za pomocí RTB (real-time-bidding). Testovat bude během letošního jara několik SSP technologií. V létě z nich pak vybere tu nejvhodnější platformu, kterou začlení do reklamního prodeje. O možnosti prodávat přes RTB uvažuje Seznam.cz zhruba rok.

„Všechny plochy zapojené do RTB bude nabízet v otevřené aukci, tedy pro jakéhokoliv klienta, který splňuje stávající podmínky pro inzerci na Seznam.cz. Privátní i otevřené aukce nabízí stejné plochy, které jinak nabízejí i obchodníci Seznam.cz klientům, kteří RTB nevyužívají. Jde tedy o standardní reklamní pozice, na které jsou klienti Seznam.cz zvyklí. Každá z nabízených ploch má přitom stanovený svůj cenový práh, aukce nezačíná na nule. Výsledná cena je pak závislá na aktuální konkurenci v dané aukci,“ uvádí Seznam.cz.

Plochy, které Seznam.cz dává k dispozici pro aukce v rámci RTB, mají podle prosincových dat NetMonitoru měsíční zásah přes 6 mil. reálných uživatelů (RU), a tím tedy pokrývají 90 % české internetové populace.

Inzerenti mohou od středy 19. února nakupovat v RTB veškeré bannerové plochy o rozměrech 300×250, 160×600 a 300×600 pixelů na všech službách z portfolia Seznam.cz. V následujících dnech budou postupně přidávány další bannerové plochy. Nestandardní formáty, rich media, mobilní a video reklama se prozatím v RTB nabízet nebudou.

Cílem testu je vybrat nejvhodnější technologii pro další integraci do reklamního systému Seznam.cz. Tu plánuje na léto 2014.

Seznam.cz tak rozšiřuje prodej displayové reklamy o další možnosti: v uplynulém půl roce spustil behaviorální cílení a retargetting.

© Copyright 2007-2022 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena