ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Česko má v regionu největší výdaje na on-line reklamu na hlavu

20.09.2013, mam.cz

Na internetovou reklamu v Česku loni připadlo 291 milionů eur (7,5 miliardy korun), tedy srovnatelně jako například v Rakousku, Finsku nebo Belgii.

Celkem bylo v Evropě v loňském roce vydáno 24,3 miliardy eur, z toho nejvíce v Británii, Německu a Francii. Vyplývá to z mezinárodní studie AdEx 2012, kterou zveřejnilo Sdružení pro internetovou reklamu. Při přepočtu na obyvatele má Česko největší výdaje na on-line reklamu v regionu střední a východní Evropy.

Podle výdajů přepočtených na počet obyvatel k nejrozvinutějším trhům patří Británie a severské země, což podle sdružení odpovídá vysokému pokrytí internetovým připojením a pokročilé internetové gramotnosti. Česká republika s téměř 28 eury vyšla jako země s nejvyššími výdaji na internetovou reklamu v regionu střední a východní Evropy, v celé Evropě patří k průměru, který činí 33,7 eura.

"Data ze studie AdEx jasně ukazují, že v Česku i celém regionu CEE nabývá internetová inzerce na významu. V porovnání se západními státy sice nedosahuje takového objemu, ale má potenciál a všechny předpoklady k dalším investicím," uvedl Pavel Ševera ze Sdružení pro internetovou reklamu. "Většina české populace je již on-line, na internetu tráví lidé skoro dvě hodiny denně, máme poměrně rozvinutou internetovou ekonomiku, etablovaná média a úspěšné, začínající projekty. Nejde jen o reklamní výdaje, ale o význam internetové ekonomiky pro české hospodářství," dodal Ševera. Meziroční tempo růstu investic loni v Česku činilo 22,8 procenta, což je dvojnásobek průměrného evropského růstu.

Celková výše inzertních výdajů se mezi jednotlivými zeměmi liší. Největší jsou trhy v Británii, Německu a Francii, kde se investice pohybují v řádech miliard eur, naopak nejméně peněz jde na internetovou reklamu v jihovýchodních zemích Evropy, v řádu desítek milionů eur.

Mezinárodní srovnávací studie AdEx zjišťuje údaje o internetové inzerci ve 26 evropských zemí, včetně Ruska a Turecka. Údaje týkající se České republiky se vlivem jiné metodiky liší od inzertních odhadů, které SPIR zveřejnil letos v únoru a v nichž byla za loňský rok uvedena částka 11,2 miliardy korun Kč. "Zatímco v inzertních odhadech SPIR se zjišťují a prezentují ceníkové ceny internetové reklamy, ve studii AdEx jsou uváděny gross cenách, tedy cenách, za které vydavatel reklamu skutečně prodal, včetně případných provizí (v Česku se používá spíše výraz medianet ceny)," uvedlo sdružení.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena