ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Internetová reklama v Evropě rostla nejrychleji ze všech médií

12.09.2013, mam.cz

Internetová reklama loni v Evropě rostla nejrychleji ze všech druhů médií a míří do ní již čtvrtina všech inzertních výdajů.

Vyplývá to ze studie velikosti on-line inzerce publikované asociací IAB Europe, jejíž výsledky zveřejnilo Sdružení pro internetovou reklamu. Celkem zadavatelé na internetu loni utratili 24,3 miliardy eur (asi 600 miliard korun), což bylo o 2,4 miliardy meziročně více.

Největší nárůst podle studie vykázala reklama ve vyhledávání, která stoupla o 15,5 procenta na 11,9 miliardy eur. Celoplošná reklama vzrostla o devět procent na 7,9 miliardy eur, na čemž se podílel nárůst investic do reklamy pro mobilní zařízení a do videoformátů. Výdaje do placených inzerátů a katalogů stouply o šest procent na 4,5 miliardy eur, což autoři připisují přesunu investic z tisku právě na internet.

Tempo růstu reklamních investic na internetu bylo v loňském roce 11,5 procenta. Proti předchozímu roku (14,5 procenta) se mírně snížilo, přesto je od "krizového" roku 2009 stále dvouciferné.

"Výsledky výzkumu jsou pro on-line reklamu pozitivní a potvrzují pozici internetu jako nejdynamičtějšího média. Navzdory poklesu mediálních rozpočtů v některých zemích a tíživou ekonomickou situaci on-line tržby dále rostly. Zadavatelé začali více využívat video a display formáty s brandovým efektem i na internetu, uvědomují si jeho interaktivní možnosti i měřitelnost výkonu," uvedl Pavel Ševera ze Sdružení pro internetovou reklamu, které je členem IAB Europe a zajišťovalo sběr dat za Českou republiku. "Rozvíjí se také automatizace prodeje a nákupu reklamy a více se využívají data pro cílení. To vše činí internet pro inzerenty atraktivnější," dodal Ševera.

Studie také odhalila rozdíly mezi jednotlivými zeměmi. Na západních trzích se nejvíc peněz kumuluje ve vyhledávání, která má na celkových výdajích v on-line podíl 48 procent. Celoplošná reklama dosahuje 31 procent a 20 procent připadá na katalogovou a řádkovou inzerci. V regionu střední a východní Evropy (bez Ruska) je nejsilnější display reklama s podílem 51 procent, vyhledávání představuje 38 procent a katalogy 11 procent. Podobná je podle výzkumníků také situaci v Česku, kde na display reklamu připadá 55 procent, včetně mobilní inzerce a videoreklamy, 36 procent tvoří vyhledávání a osm procent katalogy.

Internetová reklama se svým čtvrtinovým podílem z celkových výdajů zaujala druhé místo za televizí, která vykázala podíl 28,1 procenta. Na třetí příčce skončily noviny se zhruba pětinovým podílem a dále časopisy s 8,7 procenta. Venkovní reklama (OOH) si připsala 6,3 procenta a rozhlas 4,6 procenta.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena