Zadavatelé internetové display reklamy využili podle společnosti Mediaresearch v červnu 2013 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 615 milionů korun. V meziročním srovnání se jedná o 28% nárůst.
Největším zadavatelem byl v červnu již popáté internetový obchodník Internet Mall, který v červnu využil reklamní prostor v hodnotě 29,9 milionů korun. Druhým největším zadavatelem byl v červnu obchodní řetězec Lidl Česká republika s inzercí v hodnotě 19,2 milionů korun a třetí příčku obsadila společnost Student Agency s reklamou v hodnotě 17,2 milionů korun.
Největším provozovatelem zůstává i nadále portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Pokračuje růst o třetinu
Mediální agentury pro letošek předpověděly růst investic do internetové reklamy. V ceníkových cenách do ní zadavatelé opravdu investují ze svých peněženek víc prostředků. Predikce se tak zatím naplňuje a i v červnu pokračuje růst investic cca o třetinu.
"Již v roce 2012 se podle odhadů reálných cen investice v tisku a internetu (display + video + katalog) v České republice velice přiblížily. Tisku se v roce 2012 podařilo udržet pozici druhého nejsilnějšího média, pokud ale započítáme cca 4 mld. Kč investic do vyhledávání, byly už v roce 2012 celkové reálné investice do internetu vyšší než reálné investice do tisku. Tento trend se snaží zachytit i většina vydavatelů, kteří jsou na digitálním poli stále aktivnější. Tato aktivita jim přináší nové příjmy, které pomáhají kompenzovat pokles příjmů z klasické tiskové inzerce," komentoval situaci na začátku roku Jiří Svoboda, generální ředitel Group M ČR.
Podle letošních dat tento trend pokračuje.
Dá se očekávat, že trend se v příštích letech měnit nebude. Podle celosvětové predikce mediální agentury ZenithOptimedia bude i v letech 2014 a 2015 hlavním motorem růstu internetová reklama. ZenithOptimedia předpovídá, že se investice do internetové reklamy v letech 2012 až 2015 zvýší v průměru o 15 % ročně a budou tvořit 66 % globálního růstu výdajů do reklamy. Tento růst táhnou digitální inovace, jako např. lepší měření umístění reklamy, větší lokalizace a integrace s mobilními zařízeními, dále pak on-line videa a sociální média, která mají růst o 30 % ročně.