ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Youtube měsíčně osloví podobný počet lidí jako velké televize

04.06.2013, mam.cz

Video portál YouTube měsíčně navštíví 5,1 milionu českých uživatelů, což představuje pětinový meziroční nárůst. Alespoň jednou za měsíc na něj zavítá osm z deseti internetových uživatelů.

YouTube je tak v Česku u mladších uživatelů podobně rozšířený jako nejsledovanější tuzemské televize. Vyplývá to z průzkumu společnosti Google, vlastníka portálu.

Ve věkové skupině 15 až 34 let se YouTube dostal na druhou příčku (81 procent) žebříčku českých televizních stanic sestaveného podle takzvaného zásahu. Lepší výsledky (83 procent) tak vykázala pouze televize Nova. Ve věkové skupině 15 až 54 let se portál dostal nad hranici 70 procent společně s TV Barrandov, Prima Cool a Nova Cinema. Výsledky vycházejí z údajů sledovanosti ATO - Mediaresearch, květnového průzkumu TNS YouTube profiling a Cross-mediální studie Googlu v Evropě. O průzkumu dnes informovaly také Hospodářské noviny.

"Přestože zásahem YouTube odpovídá největším TV stanicím, výrazně se liší z hlediska způsobu konzumace jeho obsahu. Vzhledem k tomu, že konkrétní obsah je uživatelům přístupný kdekoliv a kdykoliv, kdy mají zájem jej sledovat, YouTube má tzv. prime time pořád," uvedla společnost v tiskové zprávě.

YouTube stále zaznamenává nejvíc přístupů ze stolního počítače, dynamicky ale roste využití mobilních telefonů a tabletů, v některých zemích už dosahují polovinu všech zhlédnutí. Podle společnosti tak "ze zábavního portálu pro sdílení videa s kamarády vyrostlo klíčové reklamní médium s velkým zásahem".

"Oproti klasickým médiím má internet obrovskou výhodu v možnosti spoluvytvářet jeho obsah a cíleně si ho přizpůsobovat. To platí zvlášť pro video portály, kdy je návštěvník aktivně vtažen do platformy, která spojuje zábavní, informační a prodejní službu do jednoho," uvedl ředitel kvantitativního výzkumu v agentuře TNS Aisa Pavel Vaněček. Ve spojení se znalostí konkrétního uživatele je pak podle něj reklama častěji vnímána jako pomoc nebo relevantní informace.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena