ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Investice do online reklamy by mohly růst

15.03.2013, mam.cz

Investice do internetové reklamy by se v letošním roce mohly zvýšit o 16 procent. Hodnota loňských výdajů do online inzerce loni vzrostla o čtvrtinu na 11,2 miliardy korun. Velký potenciál růstu má především aukční prodej display reklamy. Vyplývá to z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro Sdružení pro internetovou reklamu a celoročních výstupů agentury Admosphere.

Zhruba polovinu celkové online inzerce tvoří display reklama, do které zadavatelé loni podle ceníkových cen investovali 5,5 miliardy korun. Ve vyhledávání a reklamních sítích Google, Sklik či Facebook, které se na celkové online inzerci podílí šestatřiceti procenty, výdaje s reálnými cenami přesáhly čtyři miliardy korun. Pětiprocentní podíl pak náleží videoreklamě, do které zadavatelé investovali přes půl miliardy korun, což znamená nárůst o 67 procent.

Potenciál růstu má podle SPIR také aukční prodej display reklamy RTB (real-time bidding), kdy se každému unikátnímu návštěvníkovi může zobrazit jiná reklama na základě jeho zájmu či interakce s webem inzerenta. Investice do RTB loni činily devět milionů korun. "Přestože je v něm zatím minimální objem inzertních nákladů, pro tento rok se očekává téměř padesátiprocentní nárůst a ze strany některých médií zaznívají ještě optimističtější odhady," uvedlo SPIR.

Na celkové hodnotě reklamních výdajů se online inzerce podílí 17 procenty, což znamená meziroční nárůst podílu o tři procentní body. Podíl tisku naopak meziročně klesl o čtyři procentní body na 28 procent při investicích 17,6 miliardy korun. Dominantním mediatypem s podílem 47 procent tak zůstává televizní vysílání, do kterého loni zadavatelé investovali 30,1 miliardy korun.

© Copyright 2007-2022 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena