ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Objem online trhu se za 5 let zdvojnásobí

24.09.2010, mam.cz

Objem skutečně vydaných prostředků na internetovou reklamu by se měl v tuzemsku do roku 2015 zvýšit z letošních 4,7 na 10,7 miliardy korun. Odhadla to společnost Centrum Holdings.

Podle zástupců firmy se objem reklamy zvyšuje spolu s rostoucí využívaností internetu, ke kterému zadavatelé přesunou zdroje určené dosud například na tištěnou reklamu.

Největší růst podle generálního ředitele Centrum Holdings Andrease Demutha čeká reklamu ve vyhledávání a platby za kliknutí. V této oblasti předpokládá růst obratu z letošních zhruba 1,5 miliardy o 170 procent.

Porostou ale všechny segmenty. Na dvojnásobek ze současných 1,5 miliardy Kč se má zvýšit objem výdajů na tzv. zobrazovanou nebo také bannerovou reklamu. Jde přitom o skutečně vynaložené prostředky a nikoliv o ceníkové ceny, které uvádí Sdružení pro internetovou reklamu. To za loňský rok odhadlo objem zobrazované reklamy na zhruba 3,6 miliardy korun.

Největšími hráči na internetovém reklamním trhu jsou podle SPIR Seznam, Centrum Holdings a Mafra. Centrum Holdings dnes uzavřelo strategickou alianci s Google, v rámci které bude nabízet její reklamní službu AdWords.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena