ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Investice do reklamních bannerů rostly

13.06.2012, mam.cz

Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy v květnu meziročně vzrostla o třetinu na 497 milionů korun. Ve srovnání s dubnem byla vyšší o 81 milionů korun. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

V prvním čtvrtletí se hodnota internetové display reklamy, tedy plošné bannerové reklamy, zvýšila meziročně o 18 procent na 999 milionů korun. Za celý loňský rok se snížila o zhruba čtyři procenta na 4,1 miliardy korun, neboť zadavatelé kvůli krizi snížili rozpočty na tuto reklamu. "Letos ale začali více inzerovat v display reklamě než loni a uvidíme, zda krize skončila nebo má podobu w," podotkla ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

Největší částku v ceníkových cenách za zobrazovanou internetovou reklamu opět inkasoval Seznam.cz, 176 milionů korun. Druhé místo připadlo s 85 miliony korun společnosti Centrum Holdings a třetí byla mediální skupina Mafra s bezmála 70 miliony korun.

Největším zadavatelem internetové display reklamy byl Vodafone (16,7 milionu korun), za kterým následovala Telefónica (13,1 milionu korun) a diskontní řetězec Lidl (10,7 milionu korun). Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny, protože nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery.

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 procenty. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 procent. Druhá byla tiskové inzerce s 31 procenty.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena