ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Při rozhodování o nákupu pomáhá internet

27.12.2011, mam.cz

Internet hraje stále důležitější roli při rozhodování Čechů o nákupech. Roste totiž počet lidí, kteří na internetu vyhledávají informace o zboží a službách, a zároveň se zvyšuje počet zákazníků internetových obchodů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil Český statistický úřad.

Informace o zboží a službách loni na internetu vyhledávalo 52 procent jeho uživatelů starších 16 let, zatímco v roce 2008 jich tak činilo 42 procent. Zvýšil se také podíl uživatelů, kteří na internetu nakupují, a to z 21 procent v roce 2008 na loňských 28 procent.

Obliba nakupování v posledních letech rychle roste, přičemž lidé si nabídku internetových obchodů mohou porovnat na speciálních portálech. "Uvádíme nejen zkušenosti uživatelů s e-shopy, které pomáhají s výběrem spolehlivého obchodu, ale také recenze jednotlivých produktů. Uživatelé si mohou mezi sebou vyměňovat zkušenosti a radit si například s výběrem zboží nebo údržbou," řek Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Útraty Čechů v tuzemských internetových obchodech letos podle odhadu APEK vzrostou až na rekordních 37 miliard korun, což je o čtyři miliardy korun více než loni. Tempo růstu by letos mělo být nižší než loni, kdy tržby meziročně vzrostly o šest miliard korun.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena