ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Výdaje na internetovou reklamu loni stouply o 15 %

01.03.2012, mam.cz

Za rok 2011 inzerenti na internetu v Česku utratili 8,9 miliardy Kč, což je o 15 procent více než v roce 2010. Letos by měla inzerce překonat deset miliard Kč. Na tiskové konferenci to uvedla výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu Kateřina Hrubešová.

"Nejnovější data potvrzují, že internet nadále posiluje svou pozici a ukusuje stále více z celkového reklamního koláče. Počítáme s tím, že trend rostoucích investic do internetové reklamy bude pokračovat i v příštích letech," uvedl předseda SPIR Ján Simkanič.

Standardní zobrazovaná reklama tvořila 49 procent, inzerce založená na kliknutí (PPC) 30 procent. Třetí nejvyužívanější formou byly katalogy a řádková inzerce s podílem deset procent. U zobrazované reklamy a katalogů sdružení počítá ceníkové ceny a u "klikací" reklamy čisté ceny.

V letošním roce by se podíly jednotlivých forem internetové reklamy měnit neměly. Nejvíce by měla růst videoreklama, a to zhruba o 35 procent, o 24 procent má růst nestandardní zobrazovaná reklama a o 22 procent reklama za kliknutí. Podíl standardně zobrazované inzerce by měl klesnout o 2,5 procentního bodu na 46,7 procenta.

Výkon mobilní reklamy ve formě zobrazovaných SMS a MMS a internetové reklamy zobrazované v mobilech, kterou SPIR nezapočítává do celkových čísel, by se měl letos zvýšit o více než 60 procent na celkových 248 milionů korun.

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 procenty. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 procent a útratou přes 29 miliard Kč. Druhá byla tiskové inzerce s 31 procenty.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena