ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Sportovní potřeby na internetu nakoupila už třetina Čechů

12.08.2010, mam.cz

Internet má stále větší význam i při prodeji letních sportovních potřeb, které v internetových obchodech pořídila už přibližně třetina Čechů a čtvrtina Slováků. Vyplývá to z průzkumu internetového srovnávače Heureka.cz, kterého se v Česku zúčastnilo 4500 a na Slovensku 1000 respondentů.
"Sportovní zboží, například oblečení, je poměrně specifické a lidé se teprve učí nakupovat jej online. Zatím si raději na internetu zjistí všechny informace a pak si zboží koupí v kamenném obchodě, kde si jej mohou vyzkoušet," sdělil Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz.
Před nákupem v kamenném obchodě si informace o sportovním zboží na internetu zjišťuje 40 procent Čechů a 44 procent Slováků, kteří ovšem tento sortiment na internetu nepořizují. V internetovém obchodě sportovní potřeby dosud nenakoupila a ani na internetu nehledala informace zhruba čtvrtina Čechů a necelá třetina Slováků.

Více než 75 procent Čechů v průzkumu uvedlo, že v létě sportuje alespoň jednou týdně. Na Slovensku alespoň jednou týdně sportují zhruba dvě třetiny lidí. Vůbec nesportuje sedm procent Čechů a pět procent Slováků. Češi i Slováci se v létě nejčastěji věnují plavání, cyklistice a turistice.
Výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity v posledních letech rostly. Češi podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferuje 80 procent lidí. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen, jako je Sportisimo, Hervis, Intersport či Gigasport. Internetový obchod má z těchto řetězců zatím jen Sportisimo.
Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší, jelikož na místní trh vstupují noví silní zahraniční obchodníci. Do Česka se nyní chystá francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě. První tuzemskou velkoplošnou prodejnu plánuje Decathlon otevřít letos na podzim v Liberci.

Expandovat chtějí i sportovní řetězce, které už v Česku působí. Například společnost Hervis Sport a móda, která má nyní na tuzemském trhu 24 sportovních prodejen, hodlá jejich počet v příštích pěti letech zvýšit na 30 až 40. Tempo expanze ale bude kvůli dopadům globální ekonomické krize nižší, než firma původně předpokládala.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena