ROI
Nápad
Analýza
Strategie
SEO
Reklama
Sociální sítě
Viral
Prodeje
Kontakt

Na internetu nakupuje 84 % jeho českých uživatelů

17.02.2011, mam.cz

Na internetu nakupuje už 84 procent jeho českých uživatelů, přičemž největší počet z nich utratí za on-line nákupy do 4000 korun měsíčně. Pro dvě třetiny zákazníků internetových obchodů je nakupování na internetu levnější a pro více než polovinu respondentů je mnohem rychlejší než nákupy v tradičních obchodech. Vyplývá to ze studie E-commerce 2010, kterou loni v listopadu vypracovala mezinárodní výzkumná agentura Gemius.

"Za poslední rok se mírně snížil počet uživatelů internetu, kteří nedůvěřují internetovým obchodům a aukcím. Zhruba 31 procent respondentů považuje nákup přes internet za riskantní a čtyři procenta za komplikovaný," stojí ve zprávě společnosti Gemius.

Nejpopulárnější kategorií výrobků, kterou si čeští internetoví uživatelé objednávají v internetových obchodech, je spotřební elektronika a domácí spotřebiče. V internetových aukcích nejčastěji pořizují oblečení a šperky.

Mezi internetovými obchody byla loni podle studie nejoblíbenější Alza.cz, kterou uvedla zhruba čtvrtina respondentů. Druhé místo získal Mall.cz (16 procent) a třetí post obsadila Kasa.cz (devět procent respondentů). Mezi internetovými aukcemi si drží první místo Aukro.cz, které loni uvedlo 69 procent respondentů. "S velkým odstupem následuje eBay se 14 procenty," uvedli autoři studie.

Podle studie je internet v Česku stále častěji využíván také jako zdroj informací o plánovaném nákupu zboží. Mezi tři nejvyhledávanější kategorie výrobků patří spotřební elektronika a domácí spotřebiče, mobily a GSM doplňky a také cestovní služby. Tyto kategorie zmínila více než polovina respondentů.

Stále víc Čechů si chce ještě více usnadnit a urychlit nákup nejvýhodnějšího zboží, takže roste obliba internetových srovnávačů cen. V roce 2010 použilo tyto servery téměř dvě třetiny respondentů a k nejpopulárnějším z nich v ČR patří Heureka.cz, Zbozi.cz a Nejlepsiceny.cz.

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun, což je o šest miliard korun více než v roce 2009. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času. Internetové obchody navíc loni těžily ze snahy lidí nakoupit v době hospodářské krize zboží co nejvýhodněji. Spotřebitelé kvůli tomu více utráceli právě na internetu.

© Copyright 2007-2017 Czechia24 s.r.o., všechna práva vyhrazena